Öka din försäljning

Det finns flera studier om 360 graderspanorama och virtuella turer. Alla påvisar att interaktiv media är en väldigt uppskattad tjänst av gästerna.

Carlson Cosumer Group och Radisson Hotels

Carlson Consumer Group lät göra en studie om panoramor på över 165 Radisson Hotell i elva olika länder.
Statistiken visade att hotell med panoramor ökade sin omsättning med 135% i jämförelse med de hotell som saknade panoramor. Return of investment (per hotell) = mindre än 4 veckor.

DoubleClick, Ypartnership och Best Western

DoubleClicks studie visar att ”rich media” och panoramor genererar 46% mer försäljning (bokningar) än vanliga bilder.
Enligt YPartners studie tycker 57% av gästerna att panoramor är en ”very desirable feature”.
Efter att ha undersökt föregående studier lät Best Western USA beordra Panoramafotografering av samtliga Best Western-hotell i USA, i en gigantisk 11-månaders kampanj med 75 fotografer, 24.000 arbetstimmar och 12.000 Panoramor.

VFM Interactive och Omni Hotels

Enligt VFM Interactive och Omni Hotels studie av 130.000 unika gäster, så ökar försäljningen med upp till 360% om gästerna får tillgång till panoramor och filmer av lokalerna.